Nevíte si rady?
Zavolejte nám.
606 356 488
(Po–Pá: 9.00–18.00)
Spousta z nás čeká s největším množstvím svých cyklovýletů až na podzim, kdy se počasí alespoň trochu umoudří, slunce se stáhne a nehrozí nám spálená kůže po pěti minutách venku. Pokud již máte ve svém okolí proježděné všechny stezky a trasy a rádi byste vyrazili někam, kde to neznáte, bude se vám hodit vědět, jak bez problémů a bezpečně převážet vaše elektrokolo. Na to se spolu dnes podíváme.
28. 11. 2022
Jestli patříte mezi ty, kteří chtějí spojit příjemné s užitečným, můžete se do vytoužené lokace jako jsou traily nebo bikeparky přiblížit vlakem. Spousta z nás už totiž raději volí ekologičtější způsoby dopravy a mezi ně se řadí právě vlak. Obzvlášť pokud například vyrážíte na výlet s dětmi, přiblížení vlakem je příjemné zpestření a dovolí vám kochat se jinou krajinou, než byste viděli z oken vašeho automobilu. V případě přepravy vlakem je to v podstatě stejné, jako byste převáželi klasické kolo. České dráhy obsluhují největší část naší železniční sítě a nabízí také nejvíc možností přepravy kol. Můžete si ho vzít jako spoluzavazadlo do vlaků označených symbolem kola s tím, že si ho sami naložíte a dohlížíte si na něj. Využít můžete také možnost úschovy kol ve vlacích se symbolem kufru, kde vám s naložením do speciálního prostoru pro přepravu kol pomůže průvodčí a během jízdy na něj také dohlíží. Za přepravu se potom platí podle ujetých kilometrů a můžete využít také rezervace místa pro kolo. Vše se dá vyřešit v aplikaci drah nebo na přepážce na stanici. U ostatních dopravců jsou potom podmínky trochu jiné a je potřeba se podívat na toho daného, se kterým byste cestovali. Podmínky jsou uvedené vždy na webových stránkách nebo vám je sdělí opět na přepážce.
Pokud chcete zvolit rychlejší způsob nebo do dané lokace není vhodný spoj, můžete elektrokolo samozřejmě převážet také v autě. Při výběru vhodného nosiče je dobré myslet na to, kdo všechno bude s elektrokolem manipulovat s ohledem na jeho vyšší hmotnost. Trh naštěstí nabízí možnosti pro každého, ať už bude elektrokolo převážet silný muž, něžná žena nebo například starší člověk či někdo se zdravotními potížemi. Nejlepším způsobem, jak převážet vaše elektrokolo je nosič na tažné zařízení, tedy tzv. na kouli. Tyto nosiče mají adekvátní nosnost uzpůsobenou právě na elektrokola, která je až 30 kg na jedno kolo. Jejich nespornou výhodou je rychlé nasazení kol a hlavně není třeba kola zvedat někam vysoko. Elektrokola jsou pak převážena v závětří auta, takže je to ideální i při jízdě za deště. Pozor na ostatní nosiče, např. na střechu, zde není vhodné elektrokola převážet. Důvodu je několik. Hlavní důvodem je nosnost střešních nosičů, která je omezena na 20 kg, což nesplní prakticky žádné elektrokolo. Dalším neméně důležitým důvodem je jízda v dešti. Při vysoké rychlosti za jízdy právě v dešti se vytvoří vysoký tlak vody, který by se mohl dostat až do motoru a poškodit ho.
Pokračujte zpět na výběr elektrokola.
Mirek Menšík
Odborník na Elektrokola.Produktový manažer Mirek Menšík je naším odborníkem na sortiment cyklistiky. Je velkým fanouškem nových technologií a velice rád testuje nové modely kol a elektrokol. Díky svým mnohaletým zkušenostem a nesčetně odborných školení dokáže poradit nejen při výběru horského, krosového či dětského kola, ale rád vám odborně poradí i při výběru elektrokola.
1 200 m2 v Praze 9
připraven vám vždy poradit
na 90 % produktů
se 100% vrácením všech úroků
Budeme vám posílat pouze užitečné informace.
Žádným spamem vás otravovat nebudeme.
Rychlý nákup
Při dalším nákupu už nemusíte zadávat své údaje.
Informace o novinkách a akcích
O akčním zboží budete vědět jako první.
Sledování stavu objednávky
Budete přesně vědět, jak je na tom vyřízení vaší objednávky.
Historie objednávek
Všechny objednávky a faktury přehledně na jednom místě.
Komentáře Přidat komentář
Miloslav Dušek 03. 03. 2024
Elektrokolo ve vlaku není kolo z doby "Favoritu", ale mluví se i píše stále o službách Národního dopravce pro kola. Asi dost záměrně. Nástup do vlaku, který nemá nízkopodlažní vagony je pro seniora s elektrokolem veleproblém. Na mé trati nízkopodlažní vagony u spěšných nebo rychlíků nejezdí. V některých částech trati nejezdí vůbec žádné nízkopodlažní spoje. Celoodpružené elektrokolo, které si podle provozních pravidel ČD "nalož jak umíš", je pro "elektrocyklistu" nad 70 bez ochotného dobrovolného pomocníka (bude - nebude?) věc předem neřešitelná. Nechci věřit tomu, že mi musí stačit, že mám nějakou dopravu umožněnu. Ale to nepokládám za službu 21.století...