Nevíte si rady?
Zavolejte nám.
606 356 488
(Po–Pá: 9.00–18.00)
Ovládání elektrokola není nijak náročnou činností, popravdě, většina uživatelů jí po prvních pár jízdách víceméně poslepu. A není divu, v podstatě to nejdůležitější spočívá v přepínání jednotlivých jízdních režimů, ať už za pomoci šipek nebo tlačítek + a -. Co ovšem jednotlivé režimy znamenají? Na to se pokusíme odpovědět v následujícím článku.
29. 01. 2025
Úvodem by bylo záhadno říct, že každý výrobce motorů, které jsou skrze asistenční režimy na displeji ovládány, to pojímá trochu jinak. Někdo označuje asistenční režimy číslicemi, někdo pojmenovává režimy individuálními názvy. V praxi jsou však obě cesty podobné.Pokud na displeji svítí OFF, nula, případně vůbec nic, je nasnadě, že výpomoc je zcela vypnutá a žádný asistenční režim není spuštěný. V takovou chvíli od motoru nepřijde žádná výpomoc, zkrátka se pojede jako na klasickém jízdním kole, jen o něco těžším.
Zařadíte-li první stupeň výpomoci, typicky označovaný jako ECO, případně ECO+, jde o základní výpomoc. Tato úroveň výpomoci je vhodná typicky pro nenáročnou jízdu, zejména po nikterak kopcovitém terénu. Klid, pohoda jazz.
Režimy Standard (STD), Tour, potažmo Tour+, lze v číselném označení přirovnat ke dvojce až trojce.
Tyto nabízejí poměrně proměnlivou výpomoc, zkrátka jakousi zlatou střední cestu. Tato úroveň výpomoci by měla pomoci zdolat drtivou většinu kopců, zároveň by však neměla být až příliš intenzivní pro pohodovou, uvolněnou jízdu.
Dalším režimem, kterému by bylo namístě se pověnovat, jsou tzv. automatické režimy. Na displejích je typicky poznáte podle nápisu AUTO, E-MTB, případně velkým písmenem A. Tento režim ponechává čistě na kole, jakou výpomoc vám k jízdě přidá. Vyhodnocování záleží pochopitelně na velkém množství proměnných, ovšem zejména pak na stupni řazení a frekvenci a intenzitě šlapání. Pokud se do ovládání příliš nehrnete a chcete mít jízdu absolutně bez starostí, jakýže jízdní režim by byl pro Vás tím nejvhodnějším, pak právě automatický režim by pro Vás měl být tím pravým.
No a když je před Vámi skutečný „krpál“, přijde ten pravý čas zařadit režimy HIGH, TURBO, případně to nejvyšší z nabízených čísel, typicky pětku. Jak už asi tušíte, právě tyto režimy vám věnují tu nejvyšší možnou výpomoc, právě tyto režimy by Vám měly pomoci vyvézt téměř kamkoliv. Byť samozřejmě za cenu toho, že taková jízda bude o něco náročnější na baterii, proto není úplně radno využívat tyto režimy neustále, byť velmi prudký nástup intenzivní výpomoci k tomu může u někoho svádět.
Každý displej každého výrobce je trochu jiný a obsahuje trochu jiné režimy výpomoci. Princip však bývá pokaždé velmi podobný a tak věříme, že pokud jste doposud tápali, tento článek Vám pomohl. A pokud si přesto nejste jistí, nebojte se nás kontaktovat, ať už telefonicky či emailem.
Pokračujte zpět na výběr elektrokola.
Jakub Maule
Produktový manažer Jakub Maule je naším prodejním specialistou s odbornými zkušenostmi získanými mnohaletým působením v oboru.
1 200 m2 v Praze 9
připraven vám vždy poradit
na 90 % produktů
se 100% vrácením všech úroků
Budeme vám posílat pouze užitečné informace.
Žádným spamem vás otravovat nebudeme.
Rychlý nákup
Při dalším nákupu už nemusíte zadávat své údaje.
Informace o novinkách a akcích
O akčním zboží budete vědět jako první.
Sledování stavu objednávky
Budete přesně vědět, jak je na tom vyřízení vaší objednávky.
Historie objednávek
Všechny objednávky a faktury přehledně na jednom místě.
Komentáře