Nevíte si rady?
Zavolejte nám.
606 356 488
(Po–Pá: 9.00–18.00)
Pyšně a spokojeně se proháníte městem i přírodou na svém novém elektrokole a šlape se vám jedna báseň? Osvojili jste si ovládací zařízení umístěné na řídítkách a ani snadné dobíjení baterie vám nedělá sebemenší potíž? Víte však, jak se správně o srdce vašeho elektrokola - tedy baterii - řádně starat tak, aby vaše společné vyjížďky měly tu pořádnou páru?
11. 02. 2019
Moderní baterie elektrokol se už nemusí potýkat s paměťovým efektem, který zakazoval nabíjení baterie dříve, než byla zcela vybitá. Dnešní baterie Li-Ion a Li-Pol můžete bezpečně nabíjet kdykoli si vzpomenete - navíc je to pro ně ideální postup. Pro prvních pár cyklů je vhodné nechat baterii úplně vybít a znovu ji zcela nabít, poté však již neváhejte své elektrokolo nabít i po krátké projížďce. Předejdete tak případnému úplnému a především dlouhému vybití, které bateriím nesvědčí. Každá baterie elektrokola, která je i zcela nabitá a nevyužívaná, se totiž po čase dokáže zcela vybít. Průměrně se udává, že procento vybití je za pouhý měsíc skladování při pokojové teplotě 5 až 15 procent. Nesnažte se podlehnout fámám, které tvrdí, že dobrou kondici baterie elektrokola podpoří časté, dlouhé a naprosté vybití - tyto informace jsou zcela nepravdivé a vedou k vážnému poškození baterie, které zkracuje velmi výrazně její životnost.
Základní informace jak s baterií elektrokola zacházet vám sdělí proškolený prodávající, na škodu však nikdy není podrobně se začíst do přiloženého návodu a dle manuálu také postupovat. Protože je nutné udržovat baterii nabitou, nikdy ji neskladujte ve vybitém stavu, může ji to nenávratně poškodit. I po malé vyjížďce je dobré baterii dát nabít - výhodou je, že ji nemusíte z elektrokola pokaždé vytahovat, ale pokud chcete, můžete ji nechat nabíjet přímo na elektrokole. K nabíjení používejte vždy nabíječku k tomu určenou a umístěte ji na bezpečné a nehořlavé místo - její zahřívaní během nabíjení baterie je běžný stav. Pokud se vrátíte z vyjížďky kde vás zastihl déšť, mrzlo nebo naopak panovalo tropické počasí, dopřejte baterii před jejím dobitím aklimatizaci minimálně půl hodiny, aby nedošlo k jejímu poškození.
Pokud na svém elektrokole pravidelně jezdíte, vaše baterie kromě nabíjení a parkování v dobrých klimatických podmínkách nevyžaduje žádnou zvláštní pozornost. Jiné to však je v zimních měsících, kdy je běžné, že na delší čas své elektrokolo zaparkujete a necháte odpočívat zaslouženým zimním spánkem. Nejezdíte-li tedy delší dobu, je vhodné baterii z elektrokola vyjmout a skladovat ji v suchu a teplotám blížícím se teplotě pokojové. Vysoká, či příliš nízká teplota baterii nesvědčí. Zapomenout nesmíte ani na pravidelná dobíjení a to i v případě, že jste baterii uskladnili 100% nabitou. Časem dochází k samovybíjení a životnost baterie výrazně klesá. Pokud se bojíte, že na baterii zapomenete, svěřit ji můžete i odborným firmám, které se „zazimováním“ baterií elektrokol zabývají a odborně se i o tu vaši postarají. Vyhnete se tak katastrofálnímu scénáři, kdy byť novou baterii po nevhodném uskladnění již vůbec neproberete k životu a budete muset koupit baterii novou.
1. Baterii elektrokola nabíjejte co nejčastěji, i když je její kapacita téměř nedotčená.
2. Mráz ani vysoké teploty nejsou s vaší baterií zrovna v přátelském vztahu. Samozřejmě to neznamená, že nemáte na svém elektrokole podnikat žádné výlety v dešti, mrazu či horku. Vyhněte se však dlouhodobému parkování vašeho elektrokola venku pokud by teplota klesala pod nulu, nebo naopak atakovala tropické třicítky. Vystavováním baterie těmto extrémních podmínkách totiž dochází ke zkracování životnosti baterie a výraznému nepříznivému vlivu na její výkon.
3. Nikdy nenechávejte svou baterii zcela vybitou dlouhou dobu a snažte se ji znovu nabít nejen po cyklovýletě, ale především a hlavně v čase, kdy není využívána, tedy když je vaše elektrokolo „zazimované“. Baterie, kterou necháte bez energie ztrácí rychle svou kapacitu i životnost a tak myslete na její nabití i mimo cyklistickou sezónu nebo v případě, kdy elektrokolo využíváte jen rekreačně či příležitostně.
4. I když se to na první pohled může zdát zvláštní, baterie, kterou často nenabíjíte stárne mnohem rychleji než ta, kterou budete nabíjet třeba každý den.
5. Minimálně jednou za rok proveďte re-formátování vaší baterie. Při zakoupení u nás na GIVE.cz máte samozřejmě celé elektrokolo seřízené technikem, včetně naformátované baterie. Jednou za rok tak nechte baterii zcela vybít a poté nabijte.
6. Baterie je samozřejmě součástí zakoupeného elektrokola, pokud si však po čase kupujete novou, či rezervní pro delší dojezdovou vzdálenost, pak rozhodně investujte jen do kvalitních a ověřených značek baterií, které vám zaručí správný výkon i životnost.
7. I tak zdánlivá maličkost jako správná nabíječka je pro stav baterie důležitá. Používejte vždy pouze nabíječky, které jsou dodané výrobcem, předejdete tak poškození baterie.
Pokračujte zpět na výběr elektrokola.
Mirek Menšík
Odborník na elektrokola.Produktový manažer Mirek Menšík je naším odborníkem na sortiment cyklistiky. Je velkým fanouškem nových technologií a velice rád testuje nové modely kol a elektrokol. Díky svým mnohaletým zkušenostem a nesčetně odborných školení dokáže poradit nejen při výběru horského, krosového či dětského kola, ale rád vám odborně poradí i při výběru elektrokola.
1 200 m2 v Praze 9
připraven vám vždy poradit
na 90 % produktů
se 100% vrácením všech úroků
Budeme vám posílat pouze užitečné informace.
Žádným spamem vás otravovat nebudeme.
Rychlý nákup
Při dalším nákupu už nemusíte zadávat své údaje.
Informace o novinkách a akcích
O akčním zboží budete vědět jako první.
Sledování stavu objednávky
Budete přesně vědět, jak je na tom vyřízení vaší objednávky.
Historie objednávek
Všechny objednávky a faktury přehledně na jednom místě.
Komentáře Přidat komentář
Bohouš Pilgr 20. 11. 2024
Dobrý den. Manželka má 8 let elektrokolo Agogs Low step, po každé jízdě dobíjí baterii a mimo jízdu ji nechává v suchu při pokojové teplotě. Dosud bylo vše bez problémů, ale nyní zcela nečekaně a náhle asi po 5 minutách jízdy do kopce jakoby baterie ztratila kapacitu, přestala "táhnout" a napětí z 36V kleslo na 2V. Řekl jsem si, že baterie má odslouženo a že budeme muset zakoupit novou. Ale následující den bez dobíjení se jakoby baterie zregenerovala a opět dodávala energii při jízdě zase přibližně po stejnou dobu takže při předchozí jízdě nebyla vybitá. Mám dotaz, zda se nejedná o závadu v řídící elektronice. Zdraví Vás Bohouš
Mirek Menšík 21. 11. 2024
Dobrý den pane Pilgre,
na závadu řídící jendotky bych to neviděl, protože to by baterie s největší pravděpodobností nefungovala vůbec. Zde je nejpravděpodobnější to, že baterie již má nějaký rok a kilometry za sebou a tím pádem již nezvládne takový nápor. Toto se může projevovat tím, že po rovině, tj. při menší zátěži funguje baterie na první pohled správně, ale při vyšší zátěži, např. v kopci a na vyšší výpomoc, tu zátěž články baterie nevydrží a kolo přestane jet.
Samozřejmě přesnou diagnostiku by řekl až test baterie, ale pokud je to jak říkám, tak je čas baterii nechat repasovat (tj. vyměnit články za nové), případně pořídit baterii novou.
S pozdravem
Mirek Menšík
GIVE.cz
Marika Raisová 12. 11. 2024
Dobrý den, mám elkolo Levit, teď za chladného počasí , když není sníh stále jezdím na kole, ale po ránu v garáži a nebo odpoledne( kolo parkující venku pod přístřešek), když chci jet domů, musím nejmíň 3x zmáčknout hlavní vypínač baterie aby mi šlo kolo zapnout.Co s tím prosím? Mám ji vždy vyndat a vzít ji do pokoje nebo dovnitř do práce aby mi šlo bez problémů kolo zapnout? Je chudákovi zima?😆😆Stačil by neoprenový obal?Děkuji za odpověď a přeji krásný den🌞🚴🏻Marika
Mirek Menšík 13. 11. 2024
Dobrý den paní Raisová,
určitě není dobré nechávat baterii venku v zimě. Baterie by měla být skladována v pokojové teplotě, resp. ideálně 10 - 20° C. Zároveň ani celé kolo bych nedoporučil nechávat venku ve vlhku.
S pozdravem
Mirek Menšík
GIVE.cz
Ladislav Zatloukal 02. 09. 2024
Dobrý den. Jak dlouho má trvat balancování článků u nové elektrobaterie ( u elektrokola )
Mirek Menšík 04. 09. 2024
Dobrý den pane Zatloukale,
o balancování článků baterie se stará řídící jednotka baterie tzv. BMS a probíhá při každém vybíjení i nabíjení, jednoduše řečeno, díky BMS baterie vybíjí a nabíjí všechny články rovnoměrně, takže není potřeba články balancovat.
S pozdravem
Mirek Menšík
GIVE.cz
Jiří Neuwirth 17. 02. 2024
Opakované přečtení návodu nikdy neuškodí jak říká stará pravda opakování je matka moudrosti
Ivana Balážová 16. 07. 2023
CRUSSIS E-CROSS LADY 7.7 2022 vždy po nabití na 100 procent musím druhý den dát ne 3minuty nabít baterii,protože se mi nerosvítí displej.Proč tomu tak je.Děkuji za odpověd
Mirek Menšík 17. 07. 2023
Dobrý den,
zde může být vada baterie. Prosím zavolejte nám na tel číslo 606 356 488 a domluvíme se na dalším postupu abychom závadu vyřešili.
Děkuji
S pozdravem
Mirek Menšík
GIVE.cz