Nevíte si rady?
Zavolejte nám.
606 356 488
(Po–Pá: 9.00–18.00)
Pokrok nezastavíme, ač se o to někteří pokoušejí. Segment elektrokol není v tomto ohledu výjimkou a proto se nelze divit, o kolik se „průměrné elektrokolo“ za poslední léta proměnilo. Baterie bývají již kompletně zapuštěny do rámu, čím dál více se dbá na mobilní konektivitu a nábojový motor aby na novém elektrokole člověk pohledal. U posledního bodu bychom se rádi pozastavili v tomto článku - proč nábojové motory vídáme u nových kvalitních elektrokol stále méně často?
13. 11. 2023
Důvodů je více, ale začněme u toho hlavního. Zadní nábojové motory jsou zastarávající technologií - nejsou schopny nabídnout takovou sílu (přesněji kroutící moment), jako motory středové. To může mít za následek, že se při vyšší zátěži „přepálí“ a odpojí se z provozu, což samozřejmě není úplně milý zážitek. Kromě toho, než se nábojový motor dostane k účinné výpomoci, je třeba kolo rozpohybovat vlastní silou - učinit na pedálech prví otočku a teprve při každé další přichází výpomoc nábojového motoru. Středový motor naproti tomu vypomáhá okamžitě a stabilně. Též je třeba mít na paměti, že umístění nábojového motoru způsobuje horší vyvážení kola. Jedinou výhodou nábojových motorů je cena - avšak cenové rozdíly se dávno nepohybují v takových sumách, aby se jednalo o zásadní argument.
Suma sumarum, středový motor má téměř ve všech měřitelných ohledech nad motorem nábojovým navrch. Silou, praktičností, spolehlivostí. Nabízí se tedy otázka, zda mají nábojové motory vůbec ještě smysl. Odpověď je však kladná - mají! V jakých případech není varianta nábojového motoru naškodu?
Jde zejména o případy skládacích elektrokol, která nejsou určena pro jízdu v náročném terénu a dlouhé vzdálenosti. V takovém případě nečiní žádné z výše uvedených úskalí nábojových motorů obtíže, naopak umístění motoru je vhodnější pro účel složení elektrokola do co nejpraktičtější polohy.
Dále může varianta nábojového motoru dávat smysl u elektrokol městských, pro podobně uvolněnou jízdu, jako u zmíněných „skládaček“. Zde je namístě podotknout, že příjemnější jízdu nabídnou modely se středovým motorem, nicméně pokud je zde zájem stlačit cenu co nejníže, u tohoto typu elektrokol má toto směřování stále smysl, na rozdíl např. od variant horských a krosových elektrokol.
Pokračujte zpět na výběr elektrokola.
Mirek Menšík
Odborník na Elektrokola.Produktový manažer Mirek Menšík je naším odborníkem na sortiment cyklistiky. Je velkým fanouškem nových technologií a velice rád testuje nové modely kol a elektrokol. Díky svým mnohaletým zkušenostem a nesčetně odborných školení dokáže poradit nejen při výběru horského, krosového či dětského kola, ale rád vám odborně poradí i při výběru elektrokola.
1 200 m2 v Praze 9
připraven vám vždy poradit
na 90 % produktů
se 100% vrácením všech úroků
Budeme vám posílat pouze užitečné informace.
Žádným spamem vás otravovat nebudeme.
Rychlý nákup
Při dalším nákupu už nemusíte zadávat své údaje.
Informace o novinkách a akcích
O akčním zboží budete vědět jako první.
Sledování stavu objednávky
Budete přesně vědět, jak je na tom vyřízení vaší objednávky.
Historie objednávek
Všechny objednávky a faktury přehledně na jednom místě.
Komentáře