Nevíte si rady?
Zavolejte nám.
606 356 488
(Po–Pá: 9.00–18.00)
Defekt neboli „píchnutí“ kola je jednou z nejčastějších závad, kterou zná každý cyklista a každý cyklista by měl umět tuto jednoduchou závadu opravit. Jedná se o opravu na 5 minut, ale bez potřebného vybavení se může Váš plánovaný výlet rychle změnit na neplánovanou procházku po cyklostezce.
Defektu je dobré předcházet - např. protiprůrazovým pláštěm, lepícím gelem v duši, ale žádná z těchto pojistek nemá stoprocentní účinnost a je dobré umět vyměnit anebo zalepit duši.
17. 08. 2020
Co potřebujete k opravě defektu - aneb co je dobré s sebou vozit na výlety:
Začněte tím, že vyndáte kolo z rámu kola. Dříve se kola otáčela na řídítka a sedlo (koly vzhůru), což dnes u většiny elekrokol není možné kvůli různým diplejům nebo ovladačům systémů - dbejte na to, abyste nepoškodili ovladače - bude lepší položit si jízdní kolo na bok (měničem nahoru, aby se neohnula koncovka rámu - tzv. patka)
Pro sundání pláště používáme montpáky. Jedná se o plastovou páčku, která nám umožní podebrat plášť a přesunout jej přes okraj ráfku. Používejte vždy min. 2 montpáky.
Nyní lze vyndat duši a hledat dírku. Tu najdete nejlépe tak, že částečně nafouknete duši a sledujete, kudy uniká vzduch. U malé dírky lze také nafouknutou duši ponořit do vody a sledovat, kudy unikají bubliny. Místo si označte.
Přiloženým brusným papírkem ze sady lepení řádně zdrsněte povrch (opravdu hodně, nebojte se) a naneste lepidlo v dostatečném množství. Lepidlo nechejte zavadnout podle návodu.
Záplatu přiložte na lepidlo včetně průhledné folie a nechejte zaschnout podle návodu na lepidle - zpravidla se jedná o minuty. Lepidlo se nanáší pouze na duši, nikoliv na záplatu.
Předtím, než mírně nafouknutou a zalepenou duši dáte zpět do pláště, velmi pečlivě zkontrolujte vnitřní stravu pláště, aby v plášti nezůstal např. trn, který by nově opravnou duši ihned zase propíchnul. Plášť s duši nasaďte na ráfek. Nejprve ventilek do otvoru pro ventilek, potom nasaďte jeden okraj pláště po celém obvodu ráfku, na druhý okraj pláště budete potřebovat montpáky.
Před nafouknutím zkontrolujte, že duše není nikde skřípnuta mezi plášť a ráfek!
Celý postup doporučuji vyzkoušet v klidu. Přezutí kola není velká akce, ale chce chvilku cviku.
Pokračujte zpět na výběr doplňků na kolo.
Jan Modrák
Produktový manažer Jan Modrák je naším odborníkem na sortiment elektrokol. Jeho zálibou jsou hlavně středové motory a konverzní sety pro přestavbu klasických kol na elektrokola. V GIVE.cz vede servisní tým, rád vám poradí s výběrem a pomůže pokud vaše kolo či elektrokolo nejede dle očekávání.
1 200 m2 v Praze 9
připraven vám vždy poradit
na 90 % produktů
se 100% vrácením všech úroků
Budeme vám posílat pouze užitečné informace.
Žádným spamem vás otravovat nebudeme.
Rychlý nákup
Při dalším nákupu už nemusíte zadávat své údaje.
Informace o novinkách a akcích
O akčním zboží budete vědět jako první.
Sledování stavu objednávky
Budete přesně vědět, jak je na tom vyřízení vaší objednávky.
Historie objednávek
Všechny objednávky a faktury přehledně na jednom místě.
Komentáře Přidat komentář
Robert Lang 05. 11. 2023
Ve výše uvedeném návodu to vypadá,že je to "brnkačka".U mého kola Spezialized Vado 1 je to ale "hrúza"
Plášť mé po stranách po celém obvodu rantl ,který zapadá do okrajú po stranách ráfku zevnitř.Dostat se pod okraj pláště plastovými montpáčkami je zcela nemožné.Musel jsem si pomoci menším šroubovákem!
Jestli máte nějaký jiný "fýgl" tak mi ho prosím sdělte.
Robert Lang
Dobrý den pane Langu,
šroubovák vám doporučit určitě nemohu, nicméně pár rád pro vás mám:
- plášť je nejprve potřeba odrazit z patky ráfku. To lze udělat silou v ruce, případně na plášť lehce stoupnout, aby se uvolnil.
- patku pláště dejte na střed ráfku po celém obvodu. Ve středu je ráfek zpravidla nižší a získáte tak pár cenných milimetrů navíc.
Hezký den
Jan Modrák