Jak se starat o kotoučovou brzdu

Při výběru elektrokola se velká část našich zákazníků potká zcela poprvé s kotoučovou brzdou na jízdním kole. Z předsudků mají často zákazníci jistou obavu, jak taková brzda funguje a jak se o ni starat a jestli je to vlastně taková výhoda.

Co taková brzda obnáší?  V čem je lepší?

Kotoučové brzdy se dnes standardně používají na autech a do cyklistiky se dostaly relativně nedávno, a to z jednoduchého důvodu - kotoučová brzda Vám na elektrokole zajistí velkou účinnost. Brzdí na mokru, při náledí, i pokud jedete blátem či pískem.

Jak funguje kotoučová brzda?

Celý systém je naplněný kapalinou - ať už minerálním olejem (např. brzdy Shimano) anebo brzdovou kapalinou (např. Sram). Při stisknutí brzdové páky se zmáčkne píst, který natlakuje hadici vedoucí ke třmenu brzdy. Větší tlak v systému způsobí tlak na brzdové destičky a následně brzdný účinek při tření destiček o brzdový kotouč. 

Je potřeba brzdu odvzdušňovat?

DESTIČKY MAGURA 9.CBrzdový systém je uzavřený a brzdová kapalina z něj neutíká. Tedy neměla by. Servisní zásahy na hydraulické brzdě se v domácím prostředí řeší složitě, protože potřebujete množství speciálního nářadí. V případě poškození hydraulické brzdy se objednejte na servis k nám do GIVE.cz.  Funkčnost hydraulických brzd řešíme i v rámci našeho každoročního servisu.
Hydraulická brzda má mnohem více výhod než nevýhod. Snad jediná nevýhoda hydraulické brzdy je cena. Bezesporu je dražší než brzda ráfková. Cena je však bohatě vykompenzována funkčností, účinností a spolehlivostí.

Pokračujte zpět na výběr elektrokola

Největší specializovaná prodejna v ČR

dasdsa