Nevíte si rady?
Zavolejte nám.
606 356 488
(Po–Pá: 9.00–18.00)
Pojali jste výběr elektrokola zodpovědně a chcete se vyhnout všem úskalím, které jeho pořízení může nepřipravené potkat? Výborně! Z minulého článku už víte, že je důležité vědět pro koho elektrokolo kupujete i na jaké otázky si odpovědět a nenechat se zaskočit údajem o dojezdové vzdálenosti elektrokola. V dnešním článku se podíváme pod pokličku nejen motoru a baterii, ale také jejich umístění. A nejen to!
23. 11. 2020
Motor, stejně jako baterie, řídící jednotka a displej jsou stěžejními komponenty každého elektrokola. Dnešní moderní elektrokola jsou nejčastěji vybaveny středovým motorem nebo motorem v náboji zadního kola. A každý z nich má samozřejmě své plusy i mínusy. Vždy je tak důležité vybírat si umístění a druh motoru v závislosti na tom, co od svého elektrokola očekáváte.
Toto umístění elektropohonu je nejběžnější a nejčastější variantou u městských elektrokol, protože poskytuje dokonalé jízdní vlastnosti při jízdě městem či v rovinatém terénu.
Přednosti motoru v náboji zadního kola:
Nevýhody motoru v náboji zadního kola:
Jak už název napovídá, je tento typ motoru umístěn ve střední části elektrokola a z pohledu vyvážení, umístění těžiště a s tím souvisejících jízdních vlastností a pocitu z jízdy je tento typ motoru nejideálnější volbou. Navíc torzní snímač eviduje i sílu jakou se opíráte do pedálů, a díky tomu precizně a citlivě dávkuje dopomoc, kterou vám zpětně do pedálů pošle. Dávkování energie je tak přirozené, citlivé a dávkované přesně tak, jak právě potřebujete.
Přednosti středového motoru:
Nevýhody středového motoru:
A platí to i u baterie pro elektrokola. V současnosti jsou u elektrokol nejvyužívanější baterie rámové a baterie nosičové. Jejich umístění opět ovlivňuje jízdní vlastnosti elektrokola, a samozřejmě také design elektrokola.
Rámová baterie
Rámová baterie je umístěná přímo na rámu elektrokola, u těch nejmodernějších elektrokol může být dokonce umístěna přímo v rámu elektrokola, což zvyšuje její bezpečné uložení, ať už z hlediska její ochrany při průjezdu těžším terénem, ale také ji chrání před případnou krádeží. Pokud si vyberete elektrokolo s rámovou baterií, získáte kolo, které bude mít nenarušené ideální těžiště a bude tak nejen lépe ovladatelné, stabilnější, ale mnohem přirozeněji se vám na něm pojede. Baterie umístěná na rámu či v rámu elektrokola se také stará o designově čistší vzhled elektrokola jako celku a mnohdy je velmi těžké na první pohled vůbec poznat, že se jedná o elektrokolo.
Nosičová baterie
Nosičová baterie je umístěna v části elektrokola, kde je na běžném kole umístěn košík či nosič. Nejčastěji je k vidění u městských elektrokol, kde se předpokládá spíše jízda po rovince v klidném tempu a umístění baterie, které v tomto případě opět negativně ovlivňuje těžiště elektrokola, nebude jízdní vlastnosti nepříjemně ovlivňovat. I v tomto případě je samozřejmě možné baterii pohodlně vyndat a nabíjet ji či uchovávat mimo elektrokolo.
Nechcete-li být při náhodné policejní kontrole nepříjemně překvapeni, a odejít s tučnou pokutou, rozhodně se zajímejte, zda elektrokolo splňuje všechny náležitosti, které mu naše tuzemské zákony ukládají a umožňují mu tak nosit označení „elektrokolo“. Aby mohlo být elektrokolo způsobilé pro jízdu a provoz na pozemních komunikacích v naší zemi, a obecně v celé EU, musí splňovat platnou legislativu. Za elektrokolo je v našich končinách považováno pouze elektrokolo splňující evropskou normu EN15194-1. Ta mimo jiné říká, že s dopomocí může elektrokolo jet rychlostí maximálně 25 km/h a jmenovitý výkon motoru může být maximálně 250W a to pouze ve formě dopomoci, elektrokolo nesmí být motorem čistě poháněno. S takovým elektrokolem pak můžete směle nejen na silnici, ale také na cyklostezku, do vlaku či MHD.
Rozhodně ta, s jejímž výrobkem - tedy elektrokolem - budete maximálně spokojeni a jízda v jeho sedle bude jedna radost. Rozhodně nešlápnete vedle, když si vyberete značku elektrokola Haibike, Apache či Crussis, které patří mezi zkušené, spolehlivé a především kvalitní výrobce špičkových elektrokol.
Pokračujte zpět na výběr elektrokola.
Mirek Menšík
Odborník na elektrokola.Produktový manažer Mirek Menšík je naším odborníkem na sortiment cyklistiky. Je velkým fanouškem nových technologií a velice rád testuje nové modely kol a elektrokol. Díky svým mnohaletým zkušenostem a nesčetně odborných školení dokáže poradit nejen při výběru horského, krosového či dětského kola, ale rád vám odborně poradí i při výběru elektrokola.
1 200 m2 v Praze 9
připraven vám vždy poradit
na 90 % produktů
se 100% vrácením všech úroků
Budeme vám posílat pouze užitečné informace.
Žádným spamem vás otravovat nebudeme.
Rychlý nákup
Při dalším nákupu už nemusíte zadávat své údaje.
Informace o novinkách a akcích
O akčním zboží budete vědět jako první.
Sledování stavu objednávky
Budete přesně vědět, jak je na tom vyřízení vaší objednávky.
Historie objednávek
Všechny objednávky a faktury přehledně na jednom místě.
Komentáře