Nevíte si rady?
Zavolejte nám.
606 356 488
(Po–Pá: 9.00–18.00)
Na první pohled jednoduchá otázka, na kterou by mělo být ještě snazší odpovědět. Stejně tak jako každý cyklista od svého elektrokola očekává trošku něco jiného a důvod proč si ekolo pořizuje se tak velmi různí, je správné, že se výrobci elektrokol a motorů pro ně snaží nabídnout pestrou škálu výhod a předností, které všechny typy elektropohonů umí nabídnout. Jedno však mají všechny elektropohony pro elektrokola společné. Ať už zvolíte středový či nábojový motor - usnadní vám šlapání, dopřeje vám užít si jakékoli převýšení i delší výlet než na jaký byste si běžně troufli - zkrátka, bez motoru a samozřejmě také baterie, by elektrokolo nebylo tím čím je - jedinečným dopravním i sportovním prostředkem.
21. 03. 2018
Stále velmi rozšířeným umístěním elektropohonu elektrokola je v zadním kole. Méně častěji se již nové modely elektrokol vyrábí s motorem v přední části kola a to především proto, že při jízdě do kopce či při jízdě na nezpevněných cestách přední kolo podkluzovalo. Stále se však pro dobré rozložení hmotnosti e-kola v případě, že je baterie umístěna v zadní části, využívá přední náboj u městských a skládacích elektrokol, kde se předpokládá spíše pohodová a klidnější jízda po pevných komunikacích s menším převýšením. Motor v náboji zadního kola má několik předností. Jednak nehrozí prokluzování kola a točivý moment je lépe přenášen a pro jízdu po silnici i v mírném terénu je ideální. Velkou výhodou elektrokola se zadním motorem je fakt, že v případě, že si chcete jízdu užívat i bez dopomoci motoru, zadní motor neklade díky volnoběžce téměř žádný odpor a jízda i bez asistence je tak příjemná. Jeho pořízení je cenově příznivější, oproti nákupu elektrokola se středovým pohonem, a nejčastěji je použit u horských, trekingových a také krosových elektrokol. Nevýhodou zadního pohonu elektrokola je nerovnoměrné vyvážení, což nepříznivě ovlivňuje plynulost dávkování výkonu a také jsou více opotřebovávány komponenty v zadní části elektrokola.
Citlivé dávkování výkonu motoru, velmi efektivní reakční doba asistence, komfortní jízdní vlastnosti i nejlepší vyvážení elektrokola - to jsou středové elektromotory. Elektrokola vybavena středovým pohonem mají mnohem citlivější volbu vhodných otáček a jízda je tak mnohem úspornější, což cyklistovi přináší delší požitek z jízdy, dlouhý dojezd až 180 km, možnost volby větší intenzity dopomoci při šlapání i převážení větších nákladů. Jízda na tomto typu elektrokola je tak nejpřirozenější ze všech typů umístění elektropohonu a je zárukou absolutní spolehlivosti. Středové pohony využívají pro přesnost dávkování výkonu hned tři typy senzorů - snímač rychlosti, tlaku na pedál a snímač otáček - díky čemuž elektrokolo dosahuje přesného, plynulého a přirozeného výkonu asistence. Díky tomu vyjedete každý kopec bez zaváhání, motor je mnohem tišší a v případě potřeby můžete jednoduše sundat přední i zadní kolo, což u elektrokol s nábojovým motorem vyžaduje jistou dávku zručnosti.
Značka Bosch je ve všech ohledech synonymem kvality a jinak tomu není ani u středových motorů z dílny Bosch. Již léta se drží na špici nejlepších dodavatelů elektropohonů pro elektrokola a každým rokem přichází s řadou novinek a vylepšení, které jízdu na elektrokole zpříjemňují a zefektivňují. Středové motory Bosch vynikají vysokým výkonem, schopností dosáhnout točivého momentu až 75 Nm a maximální spolehlivostí i zajímavým designem, který se i na elektrokolech cení. Součástí motorů Bosch jsou snímače otáčení klik, snímač intenzity šlapání a také snímač rychlosti, což následně umožňuje motorům Bosch optimalizovat výkon i míru asistence. Elektrokola se středovým motorem Bosch dlouhodobě hodnotí zákazníci jako pohon, který dodává přirozený pocit z jízdy, jízda je plynulá a také tichá a řazení je plynulé i v prudkém kopci a to včetně asistence.
Středový pohon Yamaha je již od svého vzniku v roce 2014 silným produktem této tradiční značky, a se svým výkonem je velmi silným konkurentem právě značky Bosch. Obzvláště dobře si tento středový motor notuje s elektrokoly Haibike, kdy je u vybraných modelů použit motor, který má příjemně nízkou váhu a kroutící moment až 80 Nm. Příjemnou inovací je také malá šířka motoru, díky které mohou být na ose šlapání dvě ozubená kola. Větší škála převodů usnadňuje jízdu jak při extrémním stoupání, tak i při svižné a rychlé jízdě. Motory Yamaha mají také velmi rychlou reakční dobu zvolené asistence šlapání a tak vám nechybí šťáva ani při jízdě do kopce či v těžkém terénu a i při samotném rozjezdu vás motor okamžitě podpoří.
Pokračujte zpět na výběr elektrokola.
Mirek Menšík
Produktový manažer Mirek Menšík je naším odborníkem na sortiment cyklistiky. Je velkým fanouškem nových technologií a velice rád testuje nové modely kol a elektrokol. Díky svým mnohaletým zkušenostem a nesčetně odborných školení dokáže poradit nejen při výběru horského, krosového či dětského kola, ale rád vám odborně poradí i při výběru elektrokola.
1 200 m2 v Praze 9
připraven vám vždy poradit
na 90 % produktů
se 100% vrácením všech úroků
Budeme vám posílat pouze užitečné informace.
Žádným spamem vás otravovat nebudeme.
Rychlý nákup
Při dalším nákupu už nemusíte zadávat své údaje.
Informace o novinkách a akcích
O akčním zboží budete vědět jako první.
Sledování stavu objednávky
Budete přesně vědět, jak je na tom vyřízení vaší objednávky.
Historie objednávek
Všechny objednávky a faktury přehledně na jednom místě.
Komentáře Přidat komentář
Petr Burjánek 08. 07. 2022
Váš názor ...nevýhodou zadního pohonu elektrokola je nerovnoměrné vyvážení, což nepříznivě ovlivňuje plynulost dávkování výkonu a také jsou více opotřebovávány komponenty v zadní části elektrokola.Upřesněte jaké komponenty se více opotřebávají ?
Děkuji
ps .Podle mně motor vzadním kole odlehčuje šlapání a tím šetří řetěz a převody.
Dobrý den,
ano máte pravdu, řetěz a kazeta je jediné, co naopak pohon v zadním kole šetří. Opakem jsou pláště, brzdy a např. výplet obecně více trpí.
S pozdravem
Mirek Menšík
GIVE.cz