Nevíte si rady?
Zavolejte nám.
606 356 488
(Po–Pá: 9.00–18.00)
Jízda na kole Vás vždy bavila, ale všímáte si i jejích stinných stránek. Pozadí v jednom ohni, bolavá záda z natahování se k řidítkům a ty kyčle… jen nasednout na kolo je překážkou, která leckoho od jízdy nakonec odradí, což je přece škoda. Co se může jevit jako nepřekonatelný problém, má až pozoruhodně snadné řešení - a tím je městské elektrokolo!
06. 01. 2023
Hned na úvod si vyjasněme jednu zásadní věc, městská elektrokola (někdy též ne zcela správně označována jako holandská) rozhodně nejsou určená pouze pro jízdu ve městě. Toto označení si vysloužilo z důvodů nepříliš agresivních jízd svých uživatelů, kteří si jej pořizují hlavně pro své pohodlí, často na „popojíždění“ takřka výhradně po zpěvněných trasách. Nenechte se ovšem mýlit, i městské elektrokolo umí zdolávat ne právě přívětivé terény. Byť je jisté, že na jízdu po horských svazích a terénní sjezdy přes kořeny najdete jistě vhodnější varianty, nic to nemění na skutečnosti, že kombinaci širokých plášťů, masivních rámů, kvalitního odpružení včetně sedlovky a silného středového motoru si městské elektrokolo bez problému troufne na lesní cesty nebo např. v přírodě v Praze.
V případě městských elektrokol je primární pointa jednoznačná. Snadný nástup díky absenci horní rámové trubky, vzpřímený posez (tzv. „na paní Radovou“) přizpůsobitelný díky stavitelným představcům na řidítkách, v případě vyšších modelů (případně lze dokoupit) i odpružená sedlovka, která výmoly a stružky pohlcuje namísto vašich zad. Vše je podřízeno Vašemu pohodlí a uvolněné pohodové jízdě.
Městské elektrokolo pak může též sloužit jako zdravotní, resp. rehabilitační pomůcka. Snadný nástup umožňuje jízdu i těm, kteří už mají omezenou hybnost a jízda samotná je skvělým kardiologickým cvičením, neboť se při lehké, ale stabilní zátěži drží stálá hladina srdečního tepu. Dá se tedy říct, že jízda na elektrokole je ryze srdeční záležitost.
Při výběru elektrokola pak dozajista budete čelit otázce, zda volit variantu se středovým, nebo zadním (tzv. nábojovým) motorem. Byť druhé jmenované varianty jsou přívětivější cenově, v každém dalším ohledu na plné čáře vítězí varianty středových motorů. Kromě toho, že jsou vyváženější, silnější (resp. mají větší kroutící moment, tedy tah) a spolehlivější, je jízda na elektrokole se středovým pohonem výrazně příjemnější, neboť motor pomáhá fakticky neustále a nikoliv nárazově, jako motory zadní. Vzhledem k výše uvedenému, tedy skutečnosti, že podstatou městského elektrokola je pohodlí, lze jednoznačně doporučit zvolit variantu motorů středových.
Pokračujte zpět na výběr elektrokola.
Mirek Menšík
Produktový manažer Mirek Menšík je naším odborníkem na sortiment cyklistiky. Je velkým fanouškem nových technologií a velice rád testuje nové modely kol a elektrokol. Díky svým mnohaletým zkušenostem a nesčetně odborných školení dokáže poradit nejen při výběru horského, krosového či dětského kola, ale rád vám odborně poradí i při výběru elektrokola.
1 200 m2 v Praze 9
připraven vám vždy poradit
na 90 % produktů
se 100% vrácením všech úroků
Budeme vám posílat pouze užitečné informace.
Žádným spamem vás otravovat nebudeme.
Rychlý nákup
Při dalším nákupu už nemusíte zadávat své údaje.
Informace o novinkách a akcích
O akčním zboží budete vědět jako první.
Sledování stavu objednávky
Budete přesně vědět, jak je na tom vyřízení vaší objednávky.
Historie objednávek
Všechny objednávky a faktury přehledně na jednom místě.
Komentáře