POZOR - v pondělí 17.11. máme z důvodu státního svátku otevřeno od 9:00 do 13:00!

Motor nábojový nebo středový aneb který je pro elektrokolo nejlepší?

Čekáte-li jednoznačnou odpověď s jedinou správnou odpovědí, pak vás hned v úvodu zklameme. Koupíte-li si kvalitní motor - ať už nábojový či středový - od značkových výrobců a budete vědět, co od něj můžete očekávat, pak budete rozhodně spokojeni. Každý motor má totiž své klady i zápory, je jen na vás, čemu dáte tentokrát zelenou a s jakou silou a předností toho kterého motoru vyjedete vstříc cyklistickým snům. My vám dnes představíme plusy i mínusy nábojového i středového motoru, ale rozhodnutí je jen na vás :)

Nábojový motor v zadním kole elektrokola

Je stále velmi oblíbeným typem motoru, i když na paty mu šlape právě druhý nejčastější a nejoblíbenější motor a to středový. Velkou předností motoru v zadní části kola je bezesporu minimum rizika prokluzování a také velmi přesný přenos točivého momentu.

Elektrokolo s nábojovým motorem v zadní části však není ideálně vyvážené, navíc pokud je baterie na kole umístěna na nosiči a ne například v rámové trubce. Horší vyvážení elektrického kola tak má za následek i pomalejší akceleraci motoru. Nábojový motor ovšem umístěný na modelech elektrokol, která jsou vhodná a upravená do města či mírného terénu, skvěle odvede svou práci a je pro tento cyklistický styl ideální.

Přednosti nábojového motoru:

-        nízká cena

-        nejpoužívanější model motoru a tedy i bezproblémový servis

elektrokolo Crussis-        okamžitá akcelerace

-        snadná jízda bez asistence motoru díky volnoběžce, která neklade žádný odpor

Nevýhody nábojového motoru:

-        zátěž na komponenty v zadní části elektrokola

-        vyšší hlučnost motoru obzvláště v kopci

-        náročnější výměna pneumatiky v případě defektu, kdy musíte nejprve speciálním klíčem demontovat kolo s motorem

-        vyšší spotřeba energie při vyšší zátěži

-        nábojový motor nedisponuje tlakovým snímačem na pedálu

Středový pohon elektrokola

Je opěvován především díky skvělému vyvážení, které elektrokolu poskytuje svým umístěním, z čehož plynou i další výhody. Středové pohony umí precizně dávkovat výkon, a to ve velmi krátkém reakčním čase. Nechybí jim tlakový senzor šlapání a tím dokáží mnohem efektivněji hospodařit s energií a dojezdová vzdálenost se tak prodlužuje, což ocení každý cyklista. Navíc je pocit z jízdy na elektrokole se středovým pohonem mnohem přirozenější, pohodlnější a komfortní, což uvítáte obzvláště na delších a náročnějších tratích.

Nezklame vás ani svým vyrovnaným a spolehlivým výkonem i již zmíněným vysokým dojezdem. I když je cena středového pohonu vyšší, dosahují tyto motory díky kvalitnějším a lépe spolupracujícím komponentům vysoké životnosti.

Přednosti středového pohonu:

-        přirozený pocit z jízdy

-        výkon, který nezastaví žádné stoupání ani vzdálenost

-        vysoký točivý moment až 90Nm

-        tichý chod motoru

elektrokolo Haibike-        dlouhá reálná dojezdová vzdálenost

-        bezchybné vyvážení

-        rychlá jízda v každém terénu bez neadekvátně vysoké spotřeby

-        bezproblémová výměna předního i zadního kola v případě nutnosti

Nevýhody středového pohonu:

-        vyšší pořizovací cena

-        nutnost přesného seřízení přehazovačky a řazení pro dokonalý chod a využití potenciálu elektrokola

-        rychlejší opotřebení řetězu cca o deset až dvacet procent oproti klasickému kolu


Pokračujte zpět na výběr elektrokola.

dasdsa