Nevíte si rady?
Zavolejte nám.
606 356 488
(Po–Pá: 9.00–18.00)
Čekáte-li jednoznačnou odpověď s jedinou správnou odpovědí, pak vás hned v úvodu zklameme. Koupíte-li si kvalitní motor - ať už nábojový či středový - od značkových výrobců a budete vědět, co od něj můžete očekávat, pak budete rozhodně spokojeni. Každý motor má totiž své klady i zápory, je jen na vás, čemu dáte tentokrát zelenou a s jakou silou a předností toho kterého motoru vyjedete vstříc cyklistickým snům. My vám dnes představíme plusy i mínusy nábojového i středového motoru, ale rozhodnutí je jen na vás :)
15. 08. 2019
Je stále velmi oblíbeným typem motoru, i když na paty mu šlape právě druhý nejčastější a nejoblíbenější motor a to středový. Velkou předností motoru v zadní části kola je bezesporu minimum rizika prokluzování a také velmi přesný přenos točivého momentu.
Elektrokolo s nábojovým motorem v zadní části však není ideálně vyvážené, navíc pokud je baterie na kole umístěna na nosiči a ne například v rámové trubce. Horší vyvážení elektrického kola tak má za následek i pomalejší akceleraci motoru. Nábojový motor ovšem umístěný na modelech elektrokol, která jsou vhodná a upravená do města či mírného terénu, skvěle odvede svou práci a je pro tento cyklistický styl ideální.
Přednosti nábojového motoru:
- nízká cena
- nejpoužívanější model motoru a tedy i bezproblémový servis
- okamžitá akcelerace
- snadná jízda bez asistence motoru díky volnoběžce, která neklade žádný odpor
Nevýhody nábojového motoru:
- zátěž na komponenty v zadní části elektrokola
- vyšší hlučnost motoru obzvláště v kopci
- náročnější výměna pneumatiky v případě defektu, kdy musíte nejprve speciálním klíčem demontovat kolo s motorem
- vyšší spotřeba energie při vyšší zátěži
- nábojový motor nedisponuje tlakovým snímačem na pedálu
Je opěvován především díky skvělému vyvážení, které elektrokolu poskytuje svým umístěním, z čehož plynou i další výhody. Středové pohony umí precizně dávkovat výkon, a to ve velmi krátkém reakčním čase. Nechybí jim tlakový senzor šlapání a tím dokáží mnohem efektivněji hospodařit s energií a dojezdová vzdálenost se tak prodlužuje, což ocení každý cyklista. Navíc je pocit z jízdy na elektrokole se středovým pohonem mnohem přirozenější, pohodlnější a komfortní, což uvítáte obzvláště na delších a náročnějších tratích.
Nezklame vás ani svým vyrovnaným a spolehlivým výkonem i již zmíněným vysokým dojezdem. I když je cena středového pohonu vyšší, dosahují tyto motory díky kvalitnějším a lépe spolupracujícím komponentům vysoké životnosti.
Přednosti středového pohonu:
- přirozený pocit z jízdy
- výkon, který nezastaví žádné stoupání ani vzdálenost
- vysoký točivý moment až 90Nm
- tichý chod motoru
- dlouhá reálná dojezdová vzdálenost
- bezchybné vyvážení
- rychlá jízda v každém terénu bez neadekvátně vysoké spotřeby
- bezproblémová výměna předního i zadního kola v případě nutnosti
Nevýhody středového pohonu:
- vyšší pořizovací cena
- nutnost přesného seřízení přehazovačky a řazení pro dokonalý chod a využití potenciálu elektrokola
- rychlejší opotřebení řetězu cca o deset až dvacet procent oproti klasickému kolu
Pokračujte zpět na výběr elektrokola.
Mirek Menšík
Odborník na elektrokola.Produktový manažer Mirek Menšík je naším odborníkem na sortiment cyklistiky. Je velkým fanouškem nových technologií a velice rád testuje nové modely kol a elektrokol. Díky svým mnohaletým zkušenostem a nesčetně odborných školení dokáže poradit nejen při výběru horského, krosového či dětského kola, ale rád vám odborně poradí i při výběru elektrokola.
1 200 m2 v Praze 9
připraven vám vždy poradit
na 90 % produktů
se 100% vrácením všech úroků
Budeme vám posílat pouze užitečné informace.
Žádným spamem vás otravovat nebudeme.
Rychlý nákup
Při dalším nákupu už nemusíte zadávat své údaje.
Informace o novinkách a akcích
O akčním zboží budete vědět jako první.
Sledování stavu objednávky
Budete přesně vědět, jak je na tom vyřízení vaší objednávky.
Historie objednávek
Všechny objednávky a faktury přehledně na jednom místě.
Komentáře