Nevíte si rady?
Zavolejte nám.
606 356 488
(Po–Pá: 9.00–18.00)
Při plánování dovolené s elektrokolem bývají lidé velmi pečliví. Vyberou cyklistům nakloněné ubytování, naplánují veškeré cyklotrasy, kola dopředu nechají seřídit a připravit na dlouhé a záživné jízdy krajinou… a před odjezdem zjistí, že jen naložit kolo je úkol spojený s nemalým úsilím, pokud člověk neví jak na to. Nicméně nezoufejte - přesně této situaci se totiž věnuje následující text.
26. 09. 2023
Myšlenka převozu kol na autech není samozřejmě ničím novým, elektrokola však vnášejí do situace poněkud jiné parametry, než klasické jízdní kolo. Absolutně nevhodnými pro převoz elektrokol jsou tak střešní nosiče - a to hned ze dvou důvodů: Jednak nosnost takových nosičů bývá značně omezena, tudíž zátěž někdy i pětadvacetikilového kola, natož více takových, nemusí vydržet. Je tu ovšem i druhý a neméně podstatný důvod, kterým je voda. Konkrétně tlaková voda, se kterou by elektrokolo nemělo přijít do styku. Jak to souvisí se střešním nosičem? Snadno. Pokud bude kolo umístěno na střeše, bude v případě deště vystaveno silnému proudu vody - zejména při vyšších rychlostech. Střešní nosič + elektrokolo tedy není doporučovaná kombinace.
Naopak vůbec nejlepší variantou na přepravu elektrokol je použití nosiče na tažné zařízení. Zejména švédská značka Thule bývá synonymem pro zajištění klidného cestování s naloženým kolem. Tyto nosiče bývají opatřeny dostatečnou nosností a elektrokola při jízdě bývají zajištěna jak uchycením za rám vašeho stroje, tak za přední i zadní kolo. Taková fixace pak dodává nejen stabilitu, ale i klid vaší duši při cestě dlouhé desítky i stovky kilometrů.Přesto je ovšem třeba mít na paměti ryze praktické věci. Mám správnou koncovku pro zapojení tažného zařízení? Mám přendanou poznávací značku nebo náhradní štítek? (na to nezapomínat!) Jsou uchycovací mechanismy na nosiči dostatečně utažené? Zkrátka ryze praktické prvky, které se postupem času zautomatizují, ale je třeba je mít na paměti. Stejně jako dobrou radu o tom, že kola na nosič se nejlépe usazují ve vzájemně protichůdném směru.
Ti z Vás, kteří tažným zařízením nedisponujete, nemusíte věšet hlavu. Zavazadlový prostor většiny aut disponuje dostatečným prostorem, aby se do něj elektrokolo vešlo. Obvykle stačí odmontovat přední kolo a pak už je to jenom o cviku. I v takovém případě je však potřeba pamatovat na základní poučky. Ať už ty praktické (vyndat baterii pro úsporu váhy, vytáhnout sedlo pro snazší manipulaci) nebo ty bezpečnostní (kolo pokládat vždy řetězem nahoru, aby nedošlo k ohnutí přehazovačky.
Pokud v kufru vašeho vozu převážíte více vozů, nezapomeňte první naložené elektrokolo přikrýt, ideální je kombinace staré deky a kartonu. Přece jen, české vozovky nebývají z nejhladších a všudypřítomné výmoly by mohly způsobit, že se kola ve voze „omlátí“, což může způsobit nejen poškození laku, ale i mechanických komponent.
Pokračujte zpět na výběr elektrokola.
Mirek Menšík
Produktový manažer Mirek Menšík je naším odborníkem na sortiment cyklistiky. Je velkým fanouškem nových technologií a velice rád testuje nové modely kol a elektrokol. Díky svým mnohaletým zkušenostem a nesčetně odborných školení dokáže poradit nejen při výběru horského, krosového či dětského kola, ale rád vám odborně poradí i při výběru elektrokola.
1 200 m2 v Praze 9
připraven vám vždy poradit
na 90 % produktů
se 100% vrácením všech úroků
Budeme vám posílat pouze užitečné informace.
Žádným spamem vás otravovat nebudeme.
Rychlý nákup
Při dalším nákupu už nemusíte zadávat své údaje.
Informace o novinkách a akcích
O akčním zboží budete vědět jako první.
Sledování stavu objednávky
Budete přesně vědět, jak je na tom vyřízení vaší objednávky.
Historie objednávek
Všechny objednávky a faktury přehledně na jednom místě.
Komentáře