Nevíte si rady?
Zavolejte nám.
606 356 488
(Po–Pá: 9.00–18.00)
Cyklistika má své jedinečné kouzlo, které s nadšením objevujeme už od dětství, a jízdu na kole si zamilujeme hned s prvním samostatným vyjetím bez rodičovského držení sedla. Vyjet si cestou necestou, objevovat nejen známá místa, ale i ta, která v žádné mapě nenajdete. Zastavit se a kochat se přírodou kde chcete a přitom být na čerstvém vzduchu a nechat si tvář masírovat lehkým vánkem. To je jen špetka radosti, kterou můžete na kole zažít. A díky elektrokolu si tento fyzický i duševní relax můžete užívat v každém věku a s kondičkou začátečníka, amatéra i profesionála.
27. 08. 2019
Elektrokolo je na první pohled téměř nerozeznatelné od běžného jízdního kola. Už na ten druhý si však všimnete, že kromě dvou kol, řídítek, sedla a nezbytných pedálů je elektrokolo vybaveno také elektromotorem, baterií a řídící jednotkou, díky které je každá jízda pohodlná a v takovém rytmu, na jaký si věříte či jakému aktuálně stačíte. Zapomeňte však na to, že nemusíte na elektrokole šlapat! Pedály tu nejsou na ozdobu, ale mají svou plnou funkčnost, a jen díky starému dobrému šlapání se s elektrokolem hnete z místa. Elektrokolo tak není rozhodně dopravním prostředkem pro pecivály, kteří chtějí jen držet řídítka. Za každé poctivé šlápnutí do pedálů vás však elektrokolo odmění přesně takovou dávkou energie, o kterou si řeknete. Žádný kopec ani vzdálenost vás tak už od vašich cyklotoulek neodradí a ve vašem aktivním pohybu na čerstvém vzduchu nezastaví. Proto, aby se elektrokolo mohlo pyšnit tímto titulem, a hlavně splňovalo zákonné podmínky pro provoz na našich silnicích a především i mimo ně, musí splňovat několik podmínek.
Za jízdní kolo s elektrickým pohonem je podle našich i evropských zákonů považováno takové jízdní kolo - tedy elektrokolo - jehož jmenovitý výkon není vyšší než 250 W a jehož rychlost s asistencí elektropohonu není vyšší než 25 km/h. Pro jednodušší rozjezd a případné tlačení elektrokola je možné využít asistenci rozjezdu, která však uvede elektrokolo do rychlosti maximálně 6 km/h. Elektrokolo může samozřejmě disponovat i vyšším výkonem, musí však být vybaveno omezovačem rychlosti, který nedovolí aktivovat dopomoc motoru při rychlosti vyšší než zmíněných 25 km/h. Toto omezení se samozřejmě nevztahuje na rychlost dosaženou jen vaší vlastní energií bez dopomoci motoru, typicky třeba při jízdě z kopce. Pokud elektrokolo splňuje tyto zákonné podmínky, je na něj pohlíženo jako na klasické jízdní kolo, se všemi výhodami, které z toho plynou.
Elektrokolo bylo stvořeno pro každého, kdo touží po aktivním pohybu v jakémkoli věku. Pokud se nechcete nechat zastavit přibývajícími léty, obtěžujícími špíčky či zdravotními problémy a lásku k cyklistice nechcete věšet na hřebík, nebo dokonce chcete zažít její kouzlo a objevovat jej až v dospělosti, elektrokolo vám s tím ochotně pomůže. Vyskočit do jeho sedla totiž můžete ať je vám čerstvých osmnáct nebo jste právě odešli na zasloužený pracovní odpočinek. Elektrokola pro seniory vynikají nízkou hmotností, dobrou obratností a především sníženým nástupem, díky kterému naskočíte na kolo jako za mlada. Výkonný motor a silná baterie vám pomůže překonat jakoukoli vzdálenost a žádný kopec už nebude překážkou. Elektrokolo dokáže mazat výkonnostní rozdíly mezi cyklisty, takže pokud jste až dosud seděli doma, zatímco partner, přátelé či zbytek rodiny vyráželi na cyklovýlety a vy jste jim nestačili, v sedle elektrokola budete první v cíli vy. Elektrokolo vám také pomůže v cestě nejen za lepší náladou, ale také za vysněnou postavou a lepší kondičkou. Díky tomu, že vám elektrokolo pošle energii do pedálů totiž můžete začít s cyklistikou i s nadváhou či zanedbanou fyzičkou.
Vyrazit na elektrokole můžete nejen na výlety, adrenalinová dobrodružství, ale také do práce či do školy - při jízdě na elektrokole se totiž nezapotíte ani nezadýcháte pokud vy sami nebudete chtít dát si pořádně do těla, a tak můžete na elektrokole vyrazit v kostýmku i obleku, zaparkovat a rovnou vyrazit do kanceláře.
Na elektrokole se dostanete mnohem výš i dál, přitom však nepotřebujete kromě pravidelného nabíjení baterie nic zvláštního pro jeho provoz. Na elektrokolo splňující normy je pohlíženo jako na běžné jízdní kolo, a tak pro jeho provoz nepotřebujete žádný řidičský průkaz, technický průkaz, povinné ručení, nemusíte podstupovat kontroly STK. Trápit se nemusíte ani s vzrůstajícími cenami pohonných hmot, jedno plné nabití baterie elektrokola se totiž pohybuje v řádek jednotek korun.
S elektrokolem navíc můžete všude tam, kam s jízdním kolem - na silnici, cyklostezky, lesní pěšiny i do lesa a dokonce i do vlaku či MHD.
Rozčlenění elektrokol na městská, seniorská, horská, skládací, trekingová či crossová je v mnohém podobné jako u jízdních kol, my se dnes zaměříme na členění spíše podle specifických technických parametrů, které zdobí elektrokola. Vybírat si můžete modely elektrokol dle umístění pohonu a to pohon v předním náboji, zadním náboji či ve středovém složení. Elektrokola s pohonem v předním náboji jsou levnější a tento typ motoru zdobí modely především městských a trekových elektrokol, která jsou ideální pro nenáročný terén a na zpevněné cesty. Elektrokola s pohonem v zadním náboji vynikají skvělými jízdními vlastnostmi a stabilitou a chlubit se s ním mohou především horská elektrokola. Elektrokola s pohonem ve středovém složení umí nejlépe hospodařit s energií a chlubí se bezkonkurenčním rozložením hmotnosti a tedy velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Tento typ pohonu nejvíce oceníte na elektrokolech určených do těžkého terénu, samozřejmě zvládnou bravurně i jízdu ve městě.
Velmi oblíbeným dělením elektrokol je také dle jejich jmenovitého výkonu a také napětí. Jak jsme již zmínili, aby elektrokolo bylo i dle zákonu elektrokolem musí splňovat několik podmínek, z nichž jedna je jmenovitý výkon do 250W. Na trhu můžete objevit i pohonné jednotky s vyšším výkonem, u nichž však musí být výkon omezen tak, aby splňoval podmínky pro provoz na komunikacích. Co se týká napětí elektromotoru, dělí se na napětí 24 V, 36 V a 48 V.
Elektromotory s napětím 24 V disponují plynulým a konstantním výkonem a jsou osazovány především u městských elektrokol. Elektromotory s napětím 36 V patří k nejčastějším variantám a to jak u modelů městských, tak i horských určených do těžkého terénu. Elektromotory s napětím 48 V vynikají vysokým okamžitým výkonem, díky kterému zdoláte i ty nejtěžší překážky a náročný terén. Jak jinak tak tento typ zdobí sportovní modely elektrokol určených do terénu.
Mirek Menšík
Odborník na elektrokola.Produktový manažer Mirek Menšík je naším odborníkem na sortiment cyklistiky. Je velkým fanouškem nových technologií a velice rád testuje nové modely kol a elektrokol. Díky svým mnohaletým zkušenostem a nesčetně odborných školení dokáže poradit nejen při výběru horského, krosového či dětského kola, ale rád vám odborně poradí i při výběru elektrokola.
1 200 m2 v Praze 9
připraven vám vždy poradit
na 90 % produktů
se 100% vrácením všech úroků
Budeme vám posílat pouze užitečné informace.
Žádným spamem vás otravovat nebudeme.
Rychlý nákup
Při dalším nákupu už nemusíte zadávat své údaje.
Informace o novinkách a akcích
O akčním zboží budete vědět jako první.
Sledování stavu objednávky
Budete přesně vědět, jak je na tom vyřízení vaší objednávky.
Historie objednávek
Všechny objednávky a faktury přehledně na jednom místě.
Komentáře