Středový motor versus motor v náboji zadního kola

Rozhodli jste se pro moderní stylovou jízdu plnou energie a šťastných dojezdů do cíle v sedle elektrokola, ale nemůžete se rozhodnout, jaký typ motoru je ten nejlepší? Středový i nábojový motor má své přednosti i stinné stránky, a protože každý cyklista očekává od svého elektrokola něco jiného, je dobře, že je z čeho vybírat.

Středový motor se veze na špici

Na špici zájmu cyklistů i na špici odborníky posuzovaných kvalit. Elektrokolo s motorem umístěným ve středu se pyšní skvělými jízdními vlastnostmi, a obvykle pochází z dílen těch nejkvalitnějších a renomovaných výrobců. Středový pohon je nejlépe vyvážený, dokonale dávkuje výkon motoru a asistence disponuje velmi rychlou reakční dobou. Elektrokola se středovým pohonem se pyšní vysokou dojezdovou vzdáleností, a také úsporou energie. Jízda na tomto elektrokole je komfortní a pohodová, přirozená i díky nízko uloženému těžišti a rovnoměrnému rozložení hmotnosti. Netrápí-li vás finanční stránka, pak je středový pohon jasnou volbou. Vyšší cena se vám totiž vrátí v životnosti a bezporuchovosti motoru, se kterým najedete spoustu spokojených kilometrů. Jsou spolehlivé, téměř bezporuchové a díky třem typům senzorů umí dokonale a přesně dávkovat potřebný výkon motoru. Zvolíte-li si ty nejšpičkovější značky jako Bosch či Yamaha, můžete si užívat jízdu na elektrokole se středovým pohonem nerušeně a naplno.

Největší přednosti středového pohonu:

  • bezesporu nejlepší jízdní vlastnosti a naprosto přirozená jízda
  • špičkový výkon ať na rovince či ve strmém kopci
  • přesné dávkování výkonu
  • dlouhá dojezdová vzdálenost
  • tichý chod motoru
  • bezproblémová výměna obou kol

Stinné stránky středového pohonu:

  • kratší životnost řetězu asi o deset až patnáct procent oproti klasickému jízdnímu kolu
  • nutný důraz na precizní seřízení přehazovačky a řazení

 elektrokolo Apache

Motor v náboji zadního kola je nejen levnější

Tento typ pohonu elektrokola je velmi rozšířený a také cenově velmi příznivý. Pro jízdu po silnici, na cyklostezkách i v nenáročném pevném terénu je jako stvořený a díky dobrému přenosu točivého momentu nedochází při jízdě k prokluzování. Nábojový zadní motor je také ideální pro cyklisty, kteří předem ví, že chtějí jezdit i bez asistence motoru - zadní motor je vybaven volnoběžkou a během klasického šlapání bez dopomoci je jízda příjemná a bez nutnosti překonávat odpor.
Zadní nábojový motor je k mání nejčastěji u krosových, trekingových a horských elektrokol. Společně s kvalitními komponenty i řídící jednotkou a výkonnou baterií získáte s nábojovým motorem v zadním kole elektrokolo, na které je spolehnutí a které vám poskytne kvalitní výkon.

Největší přednosti motoru v náboji zadního kola:

  • nízká pořizovací cena
  • snadný servis
  • kvalitní jízda bez využití asistence motoru
  • kvalitní výkon 

Stinné stránky motoru v náboji zadního kola:

  • nižší kvalita dávkování výkonu motoru
  • pro výměnu zadního kola například při defektu potřebujete speciální klíč
  • vyšší spotřeba energie při vyšším zatížení elektrokola
  • komponenty v zadní části jsou více zatíženy a více se opotřebovávají

 elektrokolo Apache

Souboj titánů aneb motor Bosch nebo Yamaha?

Značka Bosch patří bezesporu k těm nejšpičkovějším a nejkvalitnějším výrobcům elektropohonů a důraz na spolehlivost, kvalitu a životnost je na výrobcích této německé značky znát. Japonský výrobce motorů Yamaha jí však jde hrdě v patách a rozhodně se má také čím pochlubit.
Středové pohony Bosch vynikají vysokou výkonností, spolehlivostí a také důrazem na design.

Největší předností elektropohonů Bosch je:

  • vysoká kvalita zpracování, životnost a spolehlivost
  • velmi příjemné jízdní vlastnosti
  • nízká hlučnost motoru
  • vysoký výkon motoru
  • 100% servisní zázemí

Největší předností elektropohonů Yamaha je:

  • vysoký počet převodů
  • nízká hmotnost, která se podílí na skvělých jízdních vlastnostech
  • menší rozměr motoru, díky kterému je v bezpečí při průjezdu terénem
  • i při rozjezdu je motor okamžitě připraven podat kvalitní výkon
  • při jízdě bez asistence dochází k minimálnímu odporu motoru 

Pokračujte zpět na výběr elektrokola.

Největší specializovaná prodejna v ČR

dasdsa