Středový motor versus motor v náboji zadního kola
Rozhodli jste se pro moderní stylovou jízdu plnou energie a šťastných dojezdů do cíle v sedle elektrokola, ale nemůžete se rozhodnout, jaký typ motoru je ten nejlepší? Středový i nábojový motor má své přednosti i stinné stránky, a protože každý cyklista očekává od svého elektrokola něco jiného, je dobře, že je z čeho vybírat.
Středový motor se veze na špici
Na špici zájmu cyklistů i na špici odborníky posuzovaných kvalit. Elektrokolo s motorem umístěným ve středu se pyšní skvělými jízdními vlastnostmi, a obvykle pochází z dílen těch nejkvalitnějších a renomovaných výrobců. Středový pohon je nejlépe vyvážený, dokonale dávkuje výkon motoru a asistence disponuje velmi rychlou reakční dobou. Elektrokola se středovým pohonem se pyšní vysokou dojezdovou vzdáleností, a také úsporou energie. Jízda na tomto elektrokole je komfortní a pohodová, přirozená i díky nízko uloženému těžišti a rovnoměrnému rozložení hmotnosti. Netrápí-li vás finanční stránka, pak je středový pohon jasnou volbou. Vyšší cena se vám totiž vrátí v životnosti a bezporuchovosti motoru, se kterým najedete spoustu spokojených kilometrů. Jsou spolehlivé, téměř bezporuchové a díky třem typům senzorů umí dokonale a přesně dávkovat potřebný výkon motoru. Zvolíte-li si ty nejšpičkovější značky jako Bosch či Yamaha, můžete si užívat jízdu na elektrokole se středovým pohonem nerušeně a naplno.
Největší přednosti středového pohonu:
- bezesporu nejlepší jízdní vlastnosti a naprosto přirozená jízda
- špičkový výkon ať na rovince či ve strmém kopci
- přesné dávkování výkonu
- dlouhá dojezdová vzdálenost
- tichý chod motoru
- bezproblémová výměna obou kol
Stinné stránky středového pohonu:
- kratší životnost řetězu asi o deset až patnáct procent oproti klasickému jízdnímu kolu
- nutný důraz na precizní seřízení přehazovačky a řazení

Motor v náboji zadního kola je nejen levnější
Tento typ pohonu elektrokola je velmi rozšířený a také cenově velmi příznivý. Pro jízdu po silnici, na cyklostezkách i v nenáročném pevném terénu je jako stvořený a díky dobrému přenosu točivého momentu nedochází při jízdě k prokluzování. Nábojový zadní motor je také ideální pro cyklisty, kteří předem ví, že chtějí jezdit i bez asistence motoru - zadní motor je vybaven volnoběžkou a během klasického šlapání bez dopomoci je jízda příjemná a bez nutnosti překonávat odpor.
Zadní nábojový motor je k mání nejčastěji u krosových, trekingových a horských elektrokol. Společně s kvalitními komponenty i řídící jednotkou a výkonnou baterií získáte s nábojovým motorem v zadním kole elektrokolo, na které je spolehnutí a které vám poskytne kvalitní výkon.
Největší přednosti motoru v náboji zadního kola:
- nízká pořizovací cena
- snadný servis
- kvalitní jízda bez využití asistence motoru
- kvalitní výkon
Stinné stránky motoru v náboji zadního kola:
- nižší kvalita dávkování výkonu motoru
- pro výměnu zadního kola například při defektu potřebujete speciální klíč
- vyšší spotřeba energie při vyšším zatížení elektrokola
- komponenty v zadní části jsou více zatíženy a více se opotřebovávají

Souboj titánů aneb motor Bosch nebo Yamaha?
Značka Bosch patří bezesporu k těm nejšpičkovějším a nejkvalitnějším výrobcům elektropohonů a důraz na spolehlivost, kvalitu a životnost je na výrobcích této německé značky znát. Japonský výrobce motorů Yamaha jí však jde hrdě v patách a rozhodně se má také čím pochlubit.
Středové pohony Bosch vynikají vysokou výkonností, spolehlivostí a také důrazem na design.
Největší předností elektropohonů Bosch je:
- vysoká kvalita zpracování, životnost a spolehlivost
- velmi příjemné jízdní vlastnosti
- nízká hlučnost motoru
- vysoký výkon motoru
- 100% servisní zázemí
Největší předností elektropohonů Yamaha je:
- vysoký počet převodů
- nízká hmotnost, která se podílí na skvělých jízdních vlastnostech
- menší rozměr motoru, díky kterému je v bezpečí při průjezdu terénem
- i při rozjezdu je motor okamžitě připraven podat kvalitní výkon
- při jízdě bez asistence dochází k minimálnímu odporu motoru
Pokračujte zpět na výběr elektrokola.


Komentáře