Typy baterií elektrokola dle jejich umístění aneb vybíráme baterii na míru dokonalé jízdě

Ne nadarmo se říká, že zatímco je elektropohon mozkem elektrokola, je baterie jeho duší a srdcem. Bez její energie by se ani ten nejlepší motor nedostal do kýžených obrátek, a z elektrokola by bylo jen obyčejné jízdní kolo. Kromě toho, že si můžete vybírat z mnoha kvalitních značek baterií, různých kapacit a napětí, je při výběru důležité vybírat baterii elektrokola i s ohledem na její umístění na elektrokole. Každé má totiž své výhody i nevýhody.

Baterie na spodní rámové trubce

Toto umístění baterie je velmi oblíbené, a dobře ovlivňuje optimální rozložení hmotnosti elektrokola. Toto umístění baterie se tak kladně podepisuje na dobré stabilitě jízdy a příjemných jízdních vlastnostech elektrokola. Z estetické stránky působí baterie na spodní rámové trubce méně rušivým dojmem než v ostatních případech. A je-li i polointegrovaná - tedy částečně zapuštěná v rámu elektrokola - pak dává designérům do rukou zajímavá designová řešení rámu.

Baterie umístěná na spodní rámové trubce je však nepříliš chráněna před poškozením při pádu a také trpí v chladném počasí, což může snížit dojezdovou vzdálenost až o deset procent.

Baterie za sedlovou rámovou trubkou

Tento typ baterie je k vidění nejčastěji u skládacích a městských elektrokol, kde je důležitá jak cena elektrokola, tak také pohodlné využití „nákladního prostoru“ na nosiči elektrokola, který zůstává prázdný. Baterie za sedlovou rámovou trubkou také lépe splývá s rámem elektrokola, a pozitivně také ovlivňuje rozložení hmotnosti elektrokola, pokud je i motor umístěn ve středu elektrokola. Předností je rozhodně i celková nižší pořizovací cena elektrokola jako celku, a také oblíbenost u skládacích kol. Pokud nechcete, aby na první dobrou každý poznal, že se vezete na elektrokole, a přitom nechcete za nákup elektrokola příliš utrácet, baterie umístěná za sedlovou rámovou trubkou je skvělou volbou!

Baterie na zadním nosiči

Na rozdíl od integrované či polointegrované baterie, které jsou k mání u všech typů elektrokol, je baterie na zadním nosiči využívána především u skládacích a městských elektrokol.

A to s ohledem na celkovou cenu elektrokola, ale také povahu terénu a stylu jízdy, kdy se nepředpokládají vyšší rizika poškození baterie během jízdy, a tak je tento typ baterie u těchto elektrokol dostačující. Nevýhodou baterie na zadním nosiči je nerovnoměrné rozložení hmotnosti elektrokola, pro někoho nepříliš zajímavý vzhled elektrokola, a také námaha baterie v chladném počasí.

Hit elektro cyklistiky? Plně integrovaná baterie do rámu

obrázek

V posledních několika cyklistických sezónách se na výsluní popularity vyhřívá baterie plně integrovaná do rámu elektrokola. A právem. Designeři si mohou pohrát s jejím estetickým začleněním do designu rámu elektrokola, a to s mnoha výhodami jako příjemným bonusem.

Plně integrovaná baterie do rámu elektrokola je mnohem lépe chráněna nejen před nepřízní počasí, ale také nástrahy terénu. Neublíží ji tak odskakující kamínky, větvičky, prach, bahno, štěrk ani písek. Plně integrovaná baterie v rámu elektrokola je také mnohem rafinovaněji chráněna před nepříjemným odcizením a celkově je pohled na tento typ elektrokola velmi příjemný a nenarušený klasickou vystouplou baterií.

Na první pohled pak u těch nejlepších modelů ani nepoznáte, že právě obdivujete elektrokolo. Opomenout nesmíme ani velkou výhodu plně integrované baterie s ohledem na jízdní vlastnosti elektrokola. Takto umístěná baterie dokonale rozloží hmotnost elektrokola díky ideálnímu těžišti. Je také ideálně chráněna před chladem, nemusíte jí tak pořizovat jindy doporučovaný neoprénový obleček při jízdě v zimě.

Pokračujte zpět na výběr elektrokola.

dasdsa