Nevíte si rady?
Zavolejte nám.
606 356 488
(Po–Pá: 9.00–18.00)
Téměř každý akumulátor v elektrokole dnes chrání tzv BMS (Battery Management Systém). BMS chrání akumulátor před přebitím anebo podbitím nad/pod přípustnou hranici.
03. 08. 2021
Li-Ion akumulátor má vyšší hustotu energie. Spolu s větší sílou a nižší hmotnosti tak lze vyrobit malý a lehký akumulátor s vysokou kapacitou. V porovnání se staršími typy baterii je také Li-Ion akumulátor odolnější proti přebití a celkově se zlepšila životnost akumulátoru.
Téměř každý z nás zná pojem „paměťový efekt baterie“. U starších zařízení - např. u starých mobilních telefonů - bylo vhodné baterii nejprve zcela vybít a až následně připojit nabíječku. U Li-Ion článku naštěstí tento efekt zcela zmizel a baterii je tak vhodné dobíjet průběžně - ideálně po každé jízdě.
Akumulátory v nových kolech jsou částečně nabité. Před první jízdou doporučujeme baterii nabít na plnou kapacitu. V prvních cyklech kapacita baterie dokonce mírně vzroste. Určitě doporučujeme vyhnout se prudkému vybíjení a také rychlému nabíjení článků (více než 5A). V průběhu používání baterie už však nic nebrání používání akumulátoru v plném rozsahu kapacity a výkonu dle specifikace výrobce. Nabíjení provádějte výhradně dodanou nabíječkou. Krátké nabíjení baterii výrazně neškodí. Použití nabíječky pro jiný typ baterie (např. pro olověné baterie) bude znamenat zničení akumulátoru, a to i v případě, že tato nabíječka bude určena pro správné napětí akumulátoru.
Samovybíjení je vlastností každého akumulátoru - tedy i moderního Li-Ion. Bohužel zatím nelze uložit energii do baterie na neomezeně dlouhou dobu. Li-Ion článek trpí samovybíjením také - ovšem velmi nízkým. Udává se hodnota kolem 5%, takže Li-Ion článek vydrží nabitý opravdu dlouho.
Li-Ion akumulátor má životnost zhruba 5 let. V GIVE.cz nám prošla servisem už opravdu velká hromada baterii a proto víme, že životnost baterie ovlivní nejvíce její uživatel. I v dnešní době jsou baterie stále velmi drahé a pokud chcete využívat svoji baterii celých cca 5 let, dodržujte následující rady:
Pokud baterii nepoužíváte, udržujte ji aspoň částečně nabitou
Udržujte baterii v suchém a teplotně stabilním prostředí bez teplotních změn
Zkrat nebo přepólování baterie
Nepřekračujte maximální povolený nabíjecí nebo vybíjecí proud
Pokračujte zpět na výběr elektrokola.
Jan Modrák
Odborník na servis elektrokol.Produktový manažer Jan Modrák je naším odborníkem na sortiment elektrokol. Jeho zálibou jsou hlavně středové motory a konverzní sety pro přestavbu klasických kol na elektrokola. V GIVE.cz vede servisní tým, rád vám poradí s výběrem a pomůže pokud vaše kolo či elektrokolo nejede dle očekávání.
1 200 m2 v Praze 9
připraven vám vždy poradit
na 90 % produktů
se 100% vrácením všech úroků
Budeme vám posílat pouze užitečné informace.
Žádným spamem vás otravovat nebudeme.
Rychlý nákup
Při dalším nákupu už nemusíte zadávat své údaje.
Informace o novinkách a akcích
O akčním zboží budete vědět jako první.
Sledování stavu objednávky
Budete přesně vědět, jak je na tom vyřízení vaší objednávky.
Historie objednávek
Všechny objednávky a faktury přehledně na jednom místě.
Komentáře Přidat komentář
Jan Boček 11. 10. 2023
Dobrý večer, teprve krátce provozuji v elektrokole Li-ion baterii 36V, 17,5Ah, 630Wh. V neděli jsem ji nabil na 100%, v úterý před jízdou držela 100% a po jízdě měla 80%, ve středu před jízdou měla 71% - pokles nabití o 9% za 24hodin se mi zdá příliš vysoký . ...prosím o Váš názor.
Děkuji.
Mirek Menšík 13. 10. 2023
Dobrý den pane Bočku,
ano, takto velký pokles není normální. Jaké máte elektrokolo? Problém může být buď v baterii nebo třeba jen v softwaru displeje.
S pozdravem
Mirek Menšík
GIVE.cz