Vážení zákazníci,

děkujeme, že jste se rozhodli pořídit si nové elektrokolo právě u nás a pevně věříme, že jste byli s poradenstvím a přístupem našich kolegů, kteří se vám při výběru elektrokola věnovali, spokojeni.

Přestože se dá trošku zjednodušeně říct, že je elektrokolo klasické jízdní kolo vybavené baterií, motorem a řídící jednotkou a vyžaduje tak prakticky stejnou údržbu, jakou většina z nás zná právě z klasického jízdního kola, je dobré si říct také pár informací o tom, jak vaše nové elektrokolo ovládat a nabíjet, jak pečovat o baterii a pár dalších důležitých tipů pro jeho správné používání. Z tohoto důvodu, a také proto, abychom maximálně chránili zdraví nás všech a předcházeli tak vzniku rizika možného šíření nákazy koronavirové infekce při osobním předávání elektrokola v naší prodejně, připravili jsme pro vás níže uvedené videonávody, které tyto informace obsahují. Pod těmito videonávody naleznete předání elektrokola a důležité informace i v textové podobě. V případě, že byste přesto měli k vašemu elektrokolu jakýkoliv další dotaz nebo vám bylo něco nejasného, rádi vám odpovíme na telefonním čísle 721 980 080.

POZOR - videonávod vždy obsahuje zástupce (ukázkové kolo) dané kategorie (typ motoru, ovládání nebo baterie).

Elektrokola se středovým motorem Bafang
(modely Crussis E-Guera..., Crussis E-Atland..., Crussis E-Fiona..., Crussis E-Largo..., Apache Matta MX... Apache Matto MX... atd.)

 


Elektrokola se středovým motorem Yamaha a neintegrovanou baterií
(modely Haibike)




Elektrokola se středovým motorem Yamaha a plně integrovanou baterií
(modely Haibike)



Elektrokola se středovým motorem Bosch a neintegrovanou baterií

(modely Haibike a Apache s displejem Purion)




Elektrokola se středovým motorem Bosch a plně integrovanou baterií
(modely Haibike s displejem Purion)




Elektrokola se zadním nábojovým motorem



Předání elektrokola - textová podoba

Klíče od baterie

Ke každému elektrokolu získáváte klíče od baterie (nejčastěji 2 ks), které slouží k odemčení (v případě potřeby vyjmutí) a uzamčení baterie. Tyto klíčky jsou unikátní a jde s nimi odemknout jen vaše baterie. Doporučujeme vozit pouze jeden klíč (v řadě případů není třeba na výlety vozit klíč žádný = na jednodenním výletě není většinou potřeba baterii z rámu vyndavat) a druhý klíč se štítkem ponechat uschovaný doma tak, abyste zabránili případné ztrátě všech klíčů od vaší baterie. V případě, že chcete baterii z rámu elektrokola vyjmout, stačí pootočit klíčem a baterii pohybem nahoru (dolů nebo do strany) vyjmout. Opačným způsobem opět baterii do elektrokola umístíte. POZOR - doporučuje se vždy řádně přesvědčit, že je baterie opravdu uzamknutá.

Nabíjení baterie

K dobíjení baterie slouží nabíječka, kterou jste obdrželi při zakoupení elektrokola. Baterie se dá nabíjet přímo na elektrokole (není ji nutné z elektrokola vyjímat) - k tomuto účelu slouží konektor s krytkou, který na baterii nebo rámu elektrokola naleznete. Baterii samozřejmě můžete pomocí klíčů z elektrokola vyjmout a nabíjet někde poblíž zásuvky s elektrickou energií.

Péče o baterii

Baterii je třeba skladovat v suchém a teplém prostředí (10 až 20 stupňů Celsia), a to v nabitém stavu. Baterii prospívá průběžné dobíjení resp. tím jí prodlužujete životnost. Pokud tedy přijedete z výletu a baterie bude například z poloviny nebo dvou třetin vybitá, doporučujeme ji ihned dobít do plné kapacity. Přes zimu, kdy nejezdíte, baterii skladujte v prostředí, kde nehrozí mínusové nebo nízké teploty (skladujte ji tedy ideálně ve zmíněných 10 až 20 stupních Celsia), ideálně v nabitém stavu na 50 až 60 % (viz údaje na displeji).

Ovládání elektrokola

Ovládání elektrokola je velice snadné. K tomuto účelu slouží LCD displej nebo LED panel umístěný na řidítkách elektrokola. Tímto displejem (panelem) elektrokolo zapnete a ovládáte jím i stupně výpomoci (tlačítka + nebo -, případně šipka nahoru nebo dolů). Jedním z tlačítek (viz videonávod nebo manuál, který jste obdrželi při nákupu elektrokola) přepínáte funkce tachometru, jako je denní nájezd, celkový nájezd, dojezd atd.

Údržba elektrokola

O elektrokolo je třeba pečovat jako o klasické jízdní kolo. Zahrnuje to pravidelné čištění (případně promazání) jednotlivých komponentů (především řetězu, prvků řazení a vidlice), kontrolu a případné dotažení jednotlivých spojů atd. POZOR - elektrokolo se nesmí mít tlakovou myčkou. Mohlo by dojít k tomu, že se voda pod tlakem dostane do motoru a motor bude poškozen. Toto se týká pouze tlakové vody, jízda v dešti nebo běžné mytí vodou samozřejmě nevadí.

Garanční a každoroční servis

Společně s elektrokolem jste obdrželi i tzv. Servisní kartu elektrokola. V rámci té je popsán tzv. "Garanční servis", který je zdarma a měl by být absolvován po ujetí prvních 100 až 300 kilometrů. V rámci tohoto servisu elektrokolo po prvních vyjížďkách detailně zkontrolujeme a v případě potřeby doseřídíme. Na servisní kartě naleznete také tzv. "Každoroční servis". Ten doporučujeme absolvovat každý rok v období od října do února, kdy je tento servis za zvýhodněnou částku 990 Kč. Servisní karta obsahuje soupis činností, který každoroční servis zahrnuje. Ve zkratce řečeno vám elektrokolo pečlivě zkontrolujeme a připravíme na další sezónu.

Přejeme vám mnoho příjemně ujetých kilometrů.

GIVE.cz