Naše prodejna je nyní OTEVŘENA v omezeném režimu. Pro více informací volejte 606 356 488 nebo klikněte ZDE.

Logo JotulFilosofie značky Jotul se zakládá na tradičním norském řemeslu. Na poctivých základech buduje Jotul s pomocí výzkumu a vývoje stále kvalitnější a kvalitnější produkty. Hlavní koncentrace soustředění padá kromě funkčnosti, kterou lze považovat za samozřejmost, na design, který splňuje kritéria módní a nadčasové architektury. Designéři Jotul věří v to, že odlišný design dokáže vtisknout každému interiéru svoji vlastní osobitost.

Primárním zaměřením firmy Jotul je výroba litinových krbových kamen. Na otázku, proč právě kamna z litiny, existuje snadná odpověď. Litina dokáže odolávat rychlým teplotním změnám i teplotám ve vysokých hodnotách. Zároveň jejím používáním dbá Jotul i na životní prostředí, litina totiž pochází z recyklovaného šrotu z norských sběrných surovin. Tento šrot se vyčistí, roztaví, přidají se k němu potřebná aditiva a vznikne tak ekologicky založený materiál.
 

Historie Jotul

První zmínka o společnosti Jotul pochází z poloviny 19. století, kdy jistý Oluf Onsumem, syn statkáře u nynějšího Osla, založil firmu na výrobu kamen. Tak se postupem času rozrůstala, až se z ní stala největší výrobna slévárenských produktů v Norsku.

Jak již to bývá, pokles prodeje na sebe nenechal dlouho čekat a původní vedení muselo odstoupit. Správy nad společností se ujal Herman Anker, jenž opět zaznamenal progres. Na sinusoidě pokračoval i další vývoj společnosti, následovala totiž mezinárodní ekonomická krize (20. léta 20. století), ze které Jotulu pomohl Johaness Gahr.

Oba posledně zmínění pánové byli rození obchodníci, kromě zachování kvality výroby se totiž významně soustředili i na reklamu, propagaci a moderní sebeprezentaci. Již v těchto dobách se začal klást důraz na unikátní vzhled finálních výrobků.

Výrobní sortiment se tehdy udával především dle dobových trendů. A tak se v katalozích Jotul objevovaly typy kamen podle toho, jaké palivo bylo zrovna v kurzu. Prodávala se kamna na petrolej, olej i elektřinu. Dominantní však byla kamna na dřevo, což vydrželo až do dnešních dob. V Norsku je topení dřevem velkým tématem, jelikož se zde důkladně dbá na dodržování emisí v ovzduší a dřevo je v tomto ohledu jedním z nejpřijatelnějších paliv.

V současné době je Jotul mateřskou společností koncernu Jotul Group, jejíž další společnosti bychom nalezli po celém světě. Výroba je soustředěna jednak do země původy, tedy Norska, kde se produkují kamna zejména pro norský trh. Velká část výrobků však pochází také ze zahraničních poboček (USA, Dánsko, Francie atd.).

Pokračujte zpět na výběr krbových kamen nebo na výběr krbové vložky